۱۶.۱ نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.
۱۶.۲ خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا در وجه حسابهای اعلام شده در پرتال کاربران بپردازد. در شرایطی که مجموعه در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدتدار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فوراً اقدام به واریز وجه به حسابهای اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد، پیگیریهای حقوقی، ایابوذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بود. ضمناً در اینگونه موارد مجموعه حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر مجموعه و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.
۱۶.۳ به دلیل محدودیتهای نگهداری دادههای حسابداری، فیش بانکی و یا حوالهای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.
۱۶.۴ مجموعه، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینههای خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویسها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتیکه خریدار فوراً به اخطار اعلام شده از سوی مجموعه توجه ننماید حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب مینماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات مجموعه به مدت سرویسدهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیتهای ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده خریدار میباشد.
۱۶.۵ در صورتیکه مجموعه تشخیص دهد هر یک از سرویسها و یا کالای خریداری شده یک خریدار در زمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانیتر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر ویا زمان طولانیتر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ مابهتفاوت تعرفهای آنرا از خریدار دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری میباشد و مجموعه حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهیهای خریدار خواهد داشت.
۱۶.۶ مجموعه برای گسترش خدمات و افزایش سرویسدهی به خریداران خود در بازههای مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع بنهای خرید مینماید. لازم به ذکر است که مجموعه در پذیرش و یا عدم پذیرش این بنها دربازههای تخفیف و ایام خاص مختار میباشد.
۱۶.۷ برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرمافزاری امکان پذیرش بیش از یک بن وجود ندارد.
۱۶.۸ هیچ یک از کمک هزینهها و خدمات مازاد بستهها قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمیباشد.
۱۶.۹ بازگشت پول:
با توجه به این که قیمت محصولات ممکن است بهروزرسانی شود و یا در مراحلی برای سفارش مشترک تخفیف در نظر گرفته شود، ملاک هزینه پرداختی مشتری در زمان ثبت سفارش میباشد.
مثال :
مثال شماره ۱ : اگر شما یک سرویس با دوره ۳ ماه خریداری نمایید و در روز ۴۵ام خرید خود درخواست لغو را ثبت نمایید، هزینه دو ماه بر اساس قیمت سرویس در دوره ماهیانه را پرداخت و مانده هزینه خود را دریافت خواهید کرد.
مثال شماره ۲: اگر شما یک سرویس ۳ ساله را خریداری نمایید و پس از ۲ سال و ۵ ماه تمایل به لغو سرویس داشته باشید، هزینه مصرفی شما به صورت ( هزینه ۲ سال سرویس+ هزینه ۳ ماه سرویس+ (هزینه ۲ ماه سرویس بر اساس قیمت ماهیانه) برای شما محاسبه و مانده هزینه پرداختی به شما عودت داده خواهد شد.
سرویسهایی که ضمانت برگشت پول ندارند عبارتند از:
سرورهای اختصاصی و سرورهای ابری ارائه شده توسط شرکتهای خارجی که یاس آی تی تنها پرداخت خرید را بر عهده دارد.
کلیه سرویسهایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنوارهها و یا شرایط فروش عادی) خریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.
کلیه سرویسهایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنوارهها و یا شرایط فروش عادی) خریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.
کلیه سرویسهایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنوارهها و یا شرایط فروش عادی) خریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.
۱۶.۹.۱ ضمانت برگشت وجه تنها در خرید سرویسهای جدید ارائه میشود، تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمیشود.
۱۶.۹.۲ پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه، هیچگونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود.
۱۶.۹.۳ مبالغی که به عنوان افزایش اعتبار در سامانه مدیریت مشتریان توسط مشتری ثبت و پرداخت میشود، قابل بازگشت نمیباشد و مشتری تنها میتواند از اعتبار موجود سرویسهای فعلی را تمدید نماید و یا سرویس جدیدی خریداری نماید. همچنین بازگشت هزینه سرویسهایی که از اعتبار مشتری خریداری شدهاند تنها به اعتبار اکانت مشتری قابل عودت خواهد بود.
۱۶.۹.۴ چنانچه مشتری از سرویسهایی در یاس آی تی استفاده نماید که خرید مجدد سرویس به منزله تمدید و یا شارژ اکانت باشد امکان بازگشت هزینه سرویس وجود نخواهد داشت، این تبصره شامل خرید سرویس دوم به بعد ایمیل مارکتینگ و شارژ سامانه پیام کوتاه میباشد.
۱۶.۹.۵ برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها از طریق اعلام یک شماره حساب بانکی توسط خریدار و واریز اینترنتی به آن حساب از طریق سیستم اینترنتی پس از کسر هزینههای قرارداد شامل هزینه پیک (در صورتی که وجه توسط پیک دریافت شده باشد) و یا هزینه کارمزد بانک (در صورتی که مبلغ توسط پرداخت آنلاین بانک پرداخت شده باشد) و هزینه امور فنی، مالی و اداری، هزینههای نصب اولیه و یا انتقال فایلها و معادل ۲۰% ممکن است.
۱۶.۹.۵.۱ طبق قوانین مبارزه با پولشویی واریز وجه مورد درخواست مشتری تنها به حساب بانکی به نام درج شده در ناحیه کاربری یاس آی تی امکانپذیر میباشد، در صورت عدم تطابق اطلاعات مندرج در ناحیه کاربری و شماره حساب اعلام شده، وجه مورد درخواست به اعتبار اکانت کاربری مشتری واریز خواهد شد.
۱۶.۹.۶ یاس آی تی موظف است ظرف مدت ۱۰ روز پس از تایید درخواست لغو سرویس و محاسبه مبلغ قابل عودت وجه را به حساب اعلام شده توسط مشتری مطابق با بند ۱۸.۹.۵ واریز نماید.
۱۶.۱۹ بدهیها:
۱۶.۱۰.۱ مجموعه با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهیهای معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویسها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و میتواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویس) از میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر مجموعه) کسر نماید.
۱۶.۱۱ جرائم :
۱۶.۱۱.۱ در صورتی که سرویس خریداری شده توسط مشتری به دلایل عنوان شده در فصل هشتم این قرار داد مسدود شود، هیچگونه حق درخواست بازگشت هزینه ای به مشتری چه قبل و یا بعد از ۱۰ روز تعلق نمیگیرد.
۱۶.۱۱.۲ صورتحساب و قرارد کتبی و رسمی:
۱۶.۱۲ پرداخت صورتحساب تمدید سرویس به منزله آگاهی کامل مشتری از سرویس دریافت شده در دوره آتی میباشد و هیچ گونه اداعای خسارت، عدم تطابق سرویس برای دورههای قبلی و دوره تمدید سرویس مسموع نمیباشد و کاربر نمیتواند هیچ گونه ادعا و شکایتی در این خصوص در مراجع قضایی و قانونی ثبت نماید.
۱۶.۱۳ در صورتی که همراه با سرویس، امکانات و یا سرویسهای دیگری به صورت رایگان به مشترک بر روی این سرویس ارائه شود، در صورت لغو سرویس، هزینه سرویسهایی که به صورت رایگان فعال شده است کسر، و مانده مبلغ به کاربر عودت داده خواهد شد.