قوانین و مقررات

مفاد این قرارداد بر مبنای روابط تجاری میزبانی وب یاس آی تی به عنوان سرویس‌دهنده و فروشنده با خریدار و سرویس‌گیرنده به عنوان مشتری و طرف دوم قرار داد می‌باشد، مسئولیت هر گونه محتوای بارگزاری شده روی سرویس‌های میزبانی بر عهده خریدار می‌باشد و هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص متوجه یاس آی تی نمی‌باشدراه‌اندازی هر گونه وب‌سایت و محتوا، نرم افزار عبور از فیلتر و یا امثالهم، ارسال اسپم که بر خلاف قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، نقض قوانین محسوب می‌گردد و کلیه عواقب ناشی از استفاده غیر قانونی از سرویس بر عهده کاربر خواهد بود.

متقاضی همچنین متعهد می‌گردد که کلیه قوانین حقوق تالیف بین‌المللی و داخلی را در سایت خود رعایت نموده و از ایجاد مزاحمت برای سایر کاربران اینترنت، اقدام به دستکاری و نفوذ به سایت‌های دیگران، هرگونه استفاده غیر قانونی از ایمیل خود و سایر موارد مشابه پرهیز نمایدهرگونه تخلف از نوع استفاده از سرویس مشمول قانون تجارت الکترونیکی خواهد بود.

فصل اول: تعاریف

۱.۱ خریدار کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می‌نماید.

۱.۲ سرویسهر یک از خدمات ثبتی، نرم‌افزاری، فنی وارتباطی قابل ارائه توسط مجموعه

۱.۳ پرتال کاربرانوبگاهی به آدرس www.panel.yassit.ir که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می‌تواند فهرست سرویس‌های خود را مشاهده؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.

۱.۴ پرتال پشتیبانیوبگاهی به آدرس www.yassit.ir که کلیه مکاتبات الکترونیکی و ایمیل‌های خریداران و سایر کاربران با مجموعه در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.

۱.۵ تعرفهفهرست کامل سرویس‌های قابل ارائه همراه با ویژگی ها ومحدودیت‌ها و قیمت‌ها به نحوی که خریدار کاملاً آگاه گردد.

۱.۶ Spam (هرزنامه): ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.

۱.۷ Spam Cop : وب‌سایت شناسائی و مقابله با اسپم (Spamcop.net )

۱.۸ IDC: مرکز خدمات داده‌ای اینترنت Internet Data Center

۱.۹ تحویل خدماتارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویس‌های خریداری شده و یا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و مجموعه

۱.۱۰ کاربر وب‌سایتکلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت خریدار را مشاهده و مرور می‌کنند.

۱.۱۱ منابع RAM: میزان استفاده از حافظه اصلی سرور یا سرورهایی که به وب‌سایت خریدار سرویس‌دهی می‌کنند بر حسب مگابایت وقتی که کاربران آن سایت درحال استفاده و مشاهده آن سایت می‌باشند.

۱.۱۲ منابع CPU: میزان استفاده از پردازنده سرور یا سرورهایی که به وب‌سایت خریدار سرویس‌دهی می‌کنند، جهت پردازش درخواست‌ها واجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سرور به صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده و مشاهده آن سایت می‌باشند.

۱.۱۳ Diskspace: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایل‌های خریدار اعم از وب‌سایت، ایمیل‌ها، پایگاه‌های داده و همچنین لاگ‌های آنها توسط یک وب‍‌سایت مصرف می‌گردد.

۱.۱۴ Bandwidth: میزان رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب‌سایت و سرورجهت نمایش و عملکرد یک وب‌سایت بر حسب مگابیت بر ثانیههمچنین میزان رد و بدل اطلاعات بین دو سرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس‌دهی به کاربران آن وب‌سایت باشد.

۱.۱۵ Data Transfer: میزان تجمعی رد و بدل اطلاعات بین کاربران وب‌سایت و سرور یا سرورهای سرویس‌دهنده به وب‌سایت خریدار بر حسب مگابایت در ۳۰ روز گذشته.

بالا بودن سروردر دسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل ۲ نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویس‌های مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تست‌های زیر مثبت باشد:

۱. وب‌سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ‌دهی سرور روی پورت ۸۰ ازطریق telnet 2. ایمیل سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ‌دهی سرور روی پورت ۲۵ یا ۱۱۰از طریقtelnet 3. دیتابیس سرورپاسخ‌دهی سرور روی پورتms sql server و my sql

۱.۱۶ Uptime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویس‌های سرویس‌دهنده به وب‌سایت خریدار درشبکه اینترنت بالا می‌باشند به کل مدت قرارداد سرویس‌دهی به درصد، در صورتی که وب‌سایت یا برخی از سرویس‌ها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی‌شود.

فصل دوم: هویت

۲.۱ هویت فروشندهیاس آی تی شهر تهران، با آدرس وبگاه www.yassit.ir که در این توافق‌نامه مجموعه نامیده می‌شود.

۲.۲ هویت خریدارخریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران مجموعه وجود دارد و سرویس‌های خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می‌شود.

۲.۳ در مورد خریداران با هویت شخص حقوقی، یک نفر نماینده تام‌الاختیار در پرتال کاربران معرفی می‌گردداین نماینده نسبت به سرویس تهیه شده همانند خود شخص حقوقی اختیار تام داردوظیفه اعلام کتبی نماینده جدید در آینده بر عهده خریدار بوده و مجموعه در صورت عدم دریافت اعلام کتبی مسئولیتی نسبت به حقوق و عملکرد مالکیتی ومسئولیتی خریدار نخواهد داشت.

۲.۴ برای حفظ حقوق قانونی خریداران، کلیه خریداران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل کپی شناسنامه،کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی و درخواست شخص حقوقی همراه با کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات، به مجموعه می‌باشنددر صورتیکه مجموعه، در هنگام تکمیل فرآیند خرید و به جهت تسهیل و تسریع امور، اقدام به دریافت و کنترل این مدارک ننماید پس از آن حق دریافت این مدارک همواره برای مجموعه محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به مجموعه، حقوق مالکیتی خریدار ملغی محسوب می‌شود و ضمناً عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیماً بر عهده خریدار خواهد بودمجموعه مسئولیتی در قبال کنترل صحت امضاﺀ خریداران ونمایندگان آنها ندارد.

۲.۵ خریدار اذعان می‌نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرس‌ها و شماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می‌کوشدمجموعه حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از خریدار دریافت نمایدمجموعه حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس اقدام نماید.

۲.۶ مالکیت سرویس و کلیه مسئولیت‌ها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خریدار و یا نماینده خریدار هریک به تنهائی می‌باشد.

۲.۷ در صورتی‌ که به درخواست مشتری و در راستای کاهش هزینه ویا بهبود کیفی خدمات نگهداری و تمدید، به جای مشخصات خریدار مشخصات مجموعه ارائه کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکیت و کلیه حقوق و مسئولیت‌های قانونی بر عهده خریدار خواهد بود.

فصل سوم: نحوه ارتباط طرفین

۳.۱ روش ارتباطی مستند مجموعه با خریدار، آدرس ایمیل خریدار و پاسخ به تیکتهای پرتال پشتیبانی که حساب کاربری وی در پرتال کاربران ثبت شده است، خواهد بود.

۳.۲ روش ارتباطی مستند خریدار با مجموعه، ثبت تیکت در پرتال پشتیبانی با دریافت شماره پیگیری تیکت و یا ارسال نامه و دریافت رسید کتبی از مجموعه خواهد بود.

۳.۳ استفاده از ایمیل توسط خریدار برای تسهیل انجام کار مقدور بوده لیکن روش مستند در موارد شبهه انگیز برای خریدار محسوب نمی‌گردد.

۳.۴ مجموعه مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریداری که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع مجموعه نرسانده است ندارد.

فصل چهارم: تغییرات

۴.۱ تغییرات توافق‌نامهتوافق‌نامه استفاده از خدمات مجوعه تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین‌المللی و توافقات مجامع بین‌المللی ناظر بر سرویس‌های قابل ارائه مجوعه و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین‌الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، مجوعه حق تغییرات آتی در توافق‌نامه را بر خود محفوظ می‌داند و نسخه توافق‌نامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافق‌نامه در وب‌سایت مجوعه در دسترس عموم خواهد بود.ضمناً مجوعه مسئولیتی نسبت به اطلاع‌رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می‌بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب‌سایت مجوعه کنترل نماید.

۴.۲ تغییرات تعرفه:

۴.۲.۱ در صورت تغییر تعرفه در حین استفاده از سرویس، خریدار در صورت تمایل به ارتقا در سرویس فعلی خود موظف به رعایت قیمت‌های جدید خواهد بودلیکن خدمات خریداری شده با تعرفه قبلی تا پایان دوره آن ارائه می‌گردد.

۴.۲.۲ هزینه‌های کارشناسی نیروی فنی و یا سایر خدماتی که در هنگام استفاده از یک سرویس اولیه خریداری شده مورد نیاز واقع می‌گردد تابع تعرفه روز درخواست جدید خریدار می‌باشد .

۴.۲.۳ ارتقاﺀ سرویس میزبانی از یک سرویس به سرویس بالاتر انجام می‌گیرد و هزینه آن معادل هزینه مابه‌التفاوت هزینه سرور بسته به زمان باقی مانده می‌باشد.

۴.۲.۴ سرویس‌های خریدار تنزل داده نمی‌شود .

۴.۲.۵ تغییرات تعرفه از طریق وب‌سایت منعکس شده و خریدار موظف به تبعیت از آن برای سفارشات جدید می‌باشد، مگر اینکه پیش فاکتور مهلت داری در اختیار باشد که قبل از تغییرات تعرفه برای وی صادر گشته باشد.

۴.۲.۶ با توجه به این که برخی سرویس‌های ارائه شده در یاس آی تی به صورت واسطه‌ای از سرویس‌دهنده ثالت خریداری می‌گردد و یاس آی تی در تغییر شرایط و یا قیمت سرویس امکان اعمال نفوذ ندارد، قوانین ارائه‌دهنده سرویس، موثر بر شرایط قرارداد خواهد بود، همچنین در صورتی که سرویس‌های خریداری شده در یاس آی تی در دوره بلند مدت توسط مشتری خریداری شده باشد، اما یاس آی تی به واسطه شرایط اعلام شده سرویس‌دهنده امکان خرید سرویس به صورت بلند مدت از سرویس‌دهنده اصلی را نداشته باشد، هر گونه تغییر قیمت و یا تغییر شرایط بر قرارداد سرویس مشتری موثر خواهد بود و مشتری ملزم به پرداخت هزینه مابه‌التفاوت جهت اجرای ادامه قرارداد خواهد بود.

۴.۳ تغییرات فنی: مجوعه برای بهبود کیفیت خدمات حق انجام تغییرات فنی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری یا شبکه‌ای را در سرویس‌های ارائه شده دارددر مورد تغییراتی که سرویس خریدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد مجوعه موظف است از یک روز تا یک ماه قبل از اعمال تغییرات، از طریق وب‌سایت مجوعه، پرتال کاربران یا پرتال پشتیبانی و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email خریداران اطلاع‌رسانی نمایدخریدار موظف است خود را با این تغییرات سازگار نماید.

هرگاه به دلیل موارد ضروری، مجوعه امکان اطلاع‌رسانی را از دست بدهد ویا فوریت‌های فنی وی را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاع‌رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت ضمناً خریدار به مجوعه وکالت می‌دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روی سرورهای اختصاصی و سرویس‌های میزبانی آن نماید.

۴.۴ تغییرات مالکیت:

تغییرات مالکیت سرویس از طریق درخواست کتبی خریدار یا نماینده وی ویا ارسال ایمیل درخواست مذکور از طریق آدرس ایمیل موجود در حساب کاربری در پرتال کاربران انجام می‌گردد.

۴.۴.۱ مجوعه در راستای حفظ حقوق خریداران خود حق دارد مدارک شناسایی متقاضی تغییر مالکیت را جهت احراز هویت وی و انطباق با مشخصات مالک سرویس دریافت دارد.

۴.۴.۲ مجوعه می‌تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر مالکیت یک سرویس صورت ندهد.

فصل پنجم: تحویل خدمات

۵.۱ نحوه تحویل:

۵.۱.۱ پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل و یا برگه سرویس به خریدار اطلاع داده می‌شودعدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مورد نظر مانع تحویل سرویس نمی‌گردد.

۵.۱.۲ خریدار در صورتی‌که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکور را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۲ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز به صورت کتبی و با امضا نامه، مراتب را به بخش فروش مجوعه اعلام نماید.

۵.۱.۳ در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیت‌هایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، مجوعه مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ۲ برابر خواهد بود.

۵.۱.۴ خریدار حق درخواست لغو سرویس خریداری شده تحویل نشده را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشتبه عنوان مثال چنانچه زمان تحویل ۱۰ روز باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا ۱۴ روز مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی‌باشد.

۵.۱.۵ مجوعه مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده و تحویل شده ندارد.

۵.۱.۶ سرویس‌های مرتبط با دامنه‌ای که توسط مجوعه ثبت و یا تمدید نشده‌اند و نزد ثبت‌کننده دیگری می‌باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحویل شده فرض می‌گردند.

۵.۲ حداکثر زمان تحویل:

۵.۲.۱ حداکثر زمان تحویل برای سرویس‌های مجوعه که با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن است به شرح ذیل است.

سرور اختصاصی ۴ روز کاری، سرور مجازی ۲ روزکاری، گواهینامه ۵.۲.۲ در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضاء ذیل نامه به بخش فروش مجوعه و دریافت رسید ارسال می‌باشد.

۵.۳ تطابق با سفارش: در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ فاکتور به مجوعه اعلام نموده و مجوعه موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت مجوعه صرفاً محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس مندرج در فاکتور می‌باشد و زمان سرویس‌دهی افزایشی نخواهد یافت.

فصل ششم: امنیت و محرمانگی

۶.۱ به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط‌های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارددر کلیه این محیط‌ها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوندبه همین دلیل ضمن آنکه مجموعه تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می‌نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران می‌خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایندمجموعه هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی‌پذیرد.

۶.۲ مجموعه با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس‌های خود می‌باشد.

۶.۳ مجموعه مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم‌افزارها، application ها و یا برنامه‌های مورد استفاده خریدار ندارد.

۶.۴ مجموعه مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار و سرورهای خود ندارد.

۶.۵ مجموعه مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور سرویس‌های خریدار، توسط اشخاص ثالث ندارد.

۶.۷ مجموعه تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب آنلاین خریداران انجام می‌دهد، از این‌رو مجموعه نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می‌باشد، مسئولیتی ندارد.

فصل هفتم: مرجع قضاوت

کاربران میزبانی وب یاس آی تی تعهد می‌نمایند چنانچه شکایتی علیه یاس آی تی در حال اجرا یا ارسال داشته باشند قبل از اقامه دعوی ابتدا به صورت کتبی و از طریق ارسال یک نامه با امضاء کاربر به همراه تصویر کارت ملی از سامانه ارتباط با مشتریان یاس آی تی را از این موضوع مطلع گردانند و یاس آی تی فرصت دارد طی حداکثر ۲۰ روز کاری پس از دریافت نامه مذکور تلاش نماید تا شاید بتواند از طرق فنی و غیر فنی مورد کاربر را رفع نمایدقصور از جانب مشترک در مورد ارسال این اطلاعیه به یاس آی تی به منزله نقض موارد این توافقنامه خواهد بود و بر اساس شرایط نقض توافقنامه اقدام خواهد شدهمچنین هیچ روشی غیر از سامانه ارتباط مشتریان جهت این اطلاعیه مورد قبول نمی‌باشدقوانین حاکم،محل دادرسی، عدم اجازه شکایت

در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدواً نسبت به اعلام موضوع به یاس آی تی اقدام نموده تا موضوع مورد رسیدگی واقع گرددهمچنین مشترک مجاز نخواهد بود در مسائلی که در این توافق‌نامه مطرح شده‌اند شکایتی به مراجع ذیصلاح ارائه دهد.

فصل هشتم: فعالیت‌های غیرمجاز خریدار

تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می‌شودمجموعه تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می‌باشدمجموعه حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس‌دهی را برای خود محفوظ می‌داردزمانی که مجموعه از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می‌کند، نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت قطع گرددپس از تکمیل بررسی‌ها مجموعه بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود همچنین مجموعه در صورت لزوم حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ می‌داردهر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد، نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می‌گرددمجموعه هیچ‌گونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقی‌مانده سرویس پرداخت نخواهد نمودهمچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به مجموعه، سایر مشتریان مجموعه و یا IDC سرویس مورد نظر خواهد بود:

استفاده از نرم‌افزارهای بدون رعایت حق کپی‌رایت ایران و بین‌المللی.

نصب و یا استفاده برنامه‌ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.

ارسال یا اجرای فایل‌های اجرایی مانند فایل‌هایی با پسوندexe , com  bat  vbsو امثالهم و در صورت وجود این فایل‌ها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می‌شود و با خریدار بر طبق ضوابط برخورد می‌گردد خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروس‌ها و یا سورس‌هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی‌باشد.

استفاده از برنامه‌های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویس‌های دیگر مجموعه و سایر خریداران گردد.

وجود فایل‌های حاوی ویروس عمداً و یا سهواً در فضای سرویس مورد خریداری

ارسال هرزنامه (Spam ) عمداً و یا سهوا (ملاک، گزارش Spam cop یا سایت‌های مشابه و یا بررسی تیم فنی مجموعه می‌باشد.) حتی اگر از سرویس میل سرویس‌دهنده ثالثی استفاده شده باشد.

ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر ۱۰۰۰ ایمیل در روز و ۵۰ایمیل در ۶۰ دقیقه مجاز می‌باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیل‌ها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد.)

استفاده از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ جهت ارسال هرزنامه و یا ارسال نامعتبر (ملاک ارسال نامعتبر ارسال ۱۰ ایمیل نامعتبر در ۱۰۰۰ ارسال می‌باشد. ) به تشخیص سرویس‌دهنده درگاه ایمیل مارکتینگ بر خلاف قوانین بین‌المللی

گزارش فنی مجموعه و یا IDC که سرور میزبانی در آن می‌باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون مجموعه.

عدم رعایت قانون جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می‌باشد.)

انجام فعالیت‌هایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات مجموعه به خریدار و یا سایر خریداران گردد.

استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستم‌های اشخاص ثالث.

راه‌اندازی mail server Open relay.

انجام فعالیت IRC

عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.

راه‌اندازی سرورهای وی‌پی‌ان جهت عبور از فیلترینگ که باعث بلاک شدن آی‌پی‌های شبکه یاس آی تی در ایران به گزارش مرجع Host-Tracker شود، ممنوع می‌باشد و به جهت خسارت وارد شده به آی‌پی و غیر قابل استفاده بودن IP، این سرویس خارج از تعهدات مالی فصل ۱۸ خواهد بود.

مختل کردن امنیت سیستم یا شبکهدر صورت بروز چنین مسائلی مجموعه حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می‌داردنمونه‌هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می‌شوددسترسی یا استفاده غیر مجاز از داده‌ها، سیستم یا شبکه، از جمله هر گونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب‌پذیری یک سیستم یا شبکه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه، شاملتلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه‌های الکترونیکی، تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم، تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب‌سایت‌ها بدون مجوز از مالکان آنها و …

فصل نهم: محدوده استفاده از منابع Ram، Traffic Data center، Disk space، CPU و…

۹.۱ مجموعه در تعرفه‌ی خود و یا در سایت این موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویس‌های مجموعه برای عموم سرویس‌ها در تعرفه درج شده است.

لیکن موارد زیر نیز باید در نظر باشند.

ضوابط خاص میزبانی حداکثر CPU در میزبانی اشتراکی ۱۰% در بازه زمانی ۱۵ دقیقه این میزان برابر حد اکثر ۸۰۰ مگاهرتز برای سرویس‌های میزبانی وب به جز سرویس‌های تحت عناوین میزبانی حرفه‌ای، وِیژه و پر ترافیک محاسبه می‌گردد.

حداکثر Ram در میزبانی اشتراکی ۱۲۸ مگابایت

حداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه

حد اکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه

حداکثر Bandwidth لحظه‌ای در سرور مجازی۱۲۰۵ مگابیت در ثانیه

نسبت ترافیک مصرفی روی سرورهای مجازی، ابری و اختصاصی داخل ایران با نسبت ۱ به ۱۰ می‌باشد و در صورت عدم رعایت این نسبت هزینه ترافیک مصرفی مازاد از مشترک اخذ خواهد شد. ( منظور از نسبت ۱ به ۱۰ یک واحد دانلود در مقابل ۱۰ واحد آپلود روی سرور در واحد زمان یک ماه می‌باشد. )

۹.۲ ملاک تشخیص، نرم‌افزارهای کنترلی و واحد فنی مجموعه خواهد بود.

۹.۳ مجموعه در صورت تجاوز منابع سرویس کاربر از حدود تعیین شده، حق قطع سرویس بدون اخطار قبلی تا تعیین وضعیت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خریدار خواهد رسانددر این صورت، مجموعه پس از ارتقا سرویس توسط خریدار ویا کاهش مصرف، اقدام به ارائه سرویس‌دهی خواهد نمود.

۹.۴ در صورتی‌که خریدار در استفاده از برخی منابع که قابل اندازه‌گیری نیستند از حد استاندارد سرویس تجاوز نماید به تشخیص بخش فنی، مجموعه حق قطع سرویس تا تعیین تکلیف جدید را دارد.

۹.۵ در صورتی که منابع برای سرویس‌های خاص، خارج از موارد اعلام شده در این فصل شرایط خرید باشد، این میزان منابع در جدول مشخصات محصول درج خواهد شد.

فصل دهم: محتوا

۱۰.۱ سرویس‌های مجموعه می‌بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گرددانتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیماً به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع استاین مورد می‌تواند شامل موارد زیر باشد (البته محدود به موارد زیر نیست)

قرار دادن هر گونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز

استفاده غیر مجاز از علائم و اسامی تجاری دیگران،

استفاده غیر مجاز از لوگوهای دیگران،

هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه‌ای ایران،

اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور

انتشار اکاذیب علیه دیگران

کلاه‌برداری‌های اینترنتی و هر گونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود.

سایت‌های فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی

فروش یا تبلیغ هر گونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد،

سایت‌های مرتبط یا حامی گروه‌های شناخته شده تروریست بین‌المللی

استفاده از سرویس‌های مجموعه برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده‌های مرتبط با مسائل جنسی و غیر اخلاقی به هر شکل.

استفاده از سرور های مجازی و یا اختصاصی به عنوان سیستم عبور از فیلتر و امثالهم

۱۰.۲ مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین‌شدۀ خریدار و یا متصل به دامنه خریداری شده از مجموعه تماماً بر عهده خریدار استاین مسئولیت شامل موارد تخلف عمد و سهو و یا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می‌پذیرد، خواهد بود.

۱۰.۳ در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه‌ای جبران کلیه خسارات و هزینه‌های مادی و معنوی کلی و جزئی وارد بر مجموعه در پاسخ‌گوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.

۱۰.۴ مجموعه بر طبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویس‌ها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود و یا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.

فصل یازدهم: مسئولیت خریدار

۱۱. خریدار موظف است که کلیه مواد توافق‌نامه، ضوابط مجموعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمایددر صورت عدم رعایت، مجموعه حق قطع سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت از خریدار را دارد و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه وارده بر مجموعه می‌باشد، همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس و یا ایام باقی‌مانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد.

۱۱.۲ خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می‌باشند همچنین می‌بایست به حقوق سایر خریداران مجموعه احترام بگذارندمجموعه حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریداران که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می‌گردد را برای خود محفوظ می‌داردضمناً خریدار حق هیچ‌گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

۱۱.۳ به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیماً به نحوه استفاده از سرویس بر می‌گردد که با پایان سرویس به پایان می‌رسدبندهای دیگر قوانین پا برجا بوده و خریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی و حقوقی مجموعه خواهد بود.

۱۱.۴ کلیه مسئولیت‌های عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می‌باشد و مجموعه تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می‌باشد.

فصل دوازدهم: گارانتی و پشتیبانی

۱۲.۱ مجموعه تنها مسئولیت سرویس‌دهی در حوزه خرید را دارددر خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار و برنامه‌نویسی وب و نرم‌افزارها و مشکل دامنه‌ای که نزد دیگران ثبت شده است، مسئولیتی متوجه مجموعه نمی‌باشد.

۱۲.۲ ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی و یک سایت Tracer معتبر که باید توسط مجموعه تائید شده باشد، است.

۱۲.۳ زمان اختلال در سرویس خریدار در صورت درخواست کتبی وی با اعلام مدت اختلال و تائید واحد فنی در صورتی که میزان تجمعی آن از ابتدای دوره از ۰.۲کل دوره بیشتر باشد به مدت سرویس افزوده می‌گردد.

۱۲.۴ ارائه خدمات پشتیبانی در مجموعه بر مبنای پرتال پشتیبانی و به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته می‌باشدضمناً به درخواست‌هایی که از طریق ایمیل، و یا تلفن اعلام گردد در شرایط خاص نیز رسیدگی می‌شودخدمات پشتیبانی از طریق تلفن در ساعات و روزهای کاری ۸ الی۱۶ شنبه تا چهارشنبه و ۸ الی ۱۳ در روزهای پنج‌شنبه انجام می‌گردد.

۱۲.۵ نحوه ارتباط مستند خریدار برای درخواستهای گارانتی و پشتیبانی باید از طریق پرتال پشتیبانی باشد که زمان دقیق ارسال درخواست، زمان دقیق رسیدگی و هویت خرید مشخص باشد.

۱۲.۶ عدم رضایت از خدمات بخش پشتیبانی و فنی می‌بایست به سرعت (ظرف ۲۴ ساعتاز زمان وقوع به واحد شکایات و یا دفتر مدیریت از طریق پرتال پشتیبانی اعلام گردد.

۱۲.۷ سرویس‌ها و رویه عمومی مجموعه بر اساس استاندارد فنی بین‌المللی و مصالح مجموعه تعریف شده و برای خریدار خاص غیر قابل تفکیک و تغییر است و خریدار موظف است، بررسی لازم خود را قبل از خرید سرویس بعمل آورده باشد.

۱۲.۸ مجموعه مسئولیتی در قبال عدم تطابق سرویس خریداری شده با نیاز مشتری ندارد.

۱۲.۹ مجموعه نسبت به نصب و عملیاتی شدن نرم‌افزارهائی را که مورد تائید بخش فنی نمی‌باشد، مسوولیتی ندارد.

۱۲.۱۰ میزان مسئولیت مجموعه در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیر مستقیم وارد بر خریدار در استفاده از سرویس و یا اطلاعات خریدار محدود به بند خسارات این قانون خواهد بود.

فصل سیزدهم: ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصی و مجازی

۱۳.۱ مجموعه مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی به خریدار نداشته و خریدار موظف به استفاده از ارتباط ریموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.

۱۳.۲ مجموعه تنها در صورت بروز مشکلاتی که موجب عدم دسترسی به سرور از راه دور می‌گردد مسئول پشتیبانی فنی سرور بوده و البته در صورتی که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خریدار باشد هزینه پشتیبانی طبق فاکتورهای IDC از خریدار اخذ خواهد شد.

۱۳.۳ مالک تجهیزات و سخت‌افزار سرور اختصاصی، مجموعه می‌باشد و پرداخت هزینه اجاره سرور موجب بروز حقی برای خریدار نمی‌گردد.

۱۳.۴ در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری که موجب عدم دسترسی به سرور شود خریدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتیبانی مجموعه بوده و مجموعه پس از اطلاع موظف به تعویض سخت‌افزار معیوب به صورت رایگان و یا تحویل یک سرور مجازی خام با مشخصات سرویس خریداری شده می‌باشد.

فصل چهاردهم: سایر ضوابط خاص

۱۴.۱ خریدار موظف است سرویس‌هایی که نزد مجموعه تمدید می‌نماید را از نظر تمدید شدن کنترل نموده و در صورت عدم اعمال مراتب تمدید توسط مجموعه، حداکثر ۷روز تقویمی پس از زمان انقضاﺀ مراتب را کتباً به مقام مسئول و یا واحد شکایات ارسال نماید.

۱۴.۲ توافقات خاص تنها به صورت کتبی و با مهر و امضاﺀ مجاز مجموعه معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به صورت کتبی یا شفاهی و یا به هر شکل دیگر از درجه اعتبار ساقط است.

۱۴.۳ خریدار موظف است تحویل، تطابق و اجرای صحیح سرویس خریداری شده را کنترل نماید.

۱۴.۴ مجموعه هیچ مسئولیتی برای بدست آوردن اطلاعات حذف شده از روی سرورهای مجازی پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت.

۱۴.۵ مسئولیت اطلاع از زمان انقضاء سرویس و کنترل آنها بر عهده خریدار می‌باشد، لیکن مجموعه، انقضاء سرویس‌های خریدار را از ۳ روز قبل از طریق پست الکترونیک به وی یادآوری می‌نماید و عدم دسترسی خریدار به پست الکترونیکی خود، مسئولیتی را برای مجموعه ایجاد نخواهد کرد.

۱۴.۶ وضعیت اعتبار، فهرست سرویس‌ها و پرداخت‌های خریدار در حساب کاربری وی در پرتال کاربران قرار دارد و همواره وی می‌تواند برای آگاهی از وضعیت عملکرد خود از طریق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نماید.

۱۴.۷ مدت زمان قطع سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات مجموعه، بررسی جرائم و اعمال تشخیص کارشناسی به مدت زمان سرویس‌دهی افزوده نمی‌گردد.

۱۴.۸ در صورتی که سرویس‌های ارائه شده به مشتری از یک مجموعه دیگر توسط یاس آی تی خریداری و ارائه شود، هر گونه تغییر قوانین و شرایط توسط مجموعه سرویس‌دهنده اصلی بر روی سرویس ارائه شده موثر و خارج از مسئولیت یاس آی تی می‌باشد.

۱۴.۹ هر کاربر تنها اجازه دارد یک اکانت کاربری در یاس آی تی ثبت نماید و در صورتی که یاس آی تی به نحوی متوجه ایجاد اکانت‌های مختلف حقیقی و حقوقی با مالکیت یکسان از سمت کاربر شود، اجازه بستن اکانت‌های کاربر و مسدودسازی کلیه سرویس‌ها را خواهد داشت و از این بابت هیچ گونه شکایت و حق اعتراضی برای مشتری و یا نماینده قانونی وب مسموع نخواهد بودهمچنین یاس آی تی حق مسدودسازی اکانت کاربر و جلوگیری از دسترسی به کلیه اطلاعات و آرشیوهای داخل اکانت کاربری را برای خود محفوظ می‌داند، یاس آی تی حق حذف اکانت‌های غیر فعال و مسدود شده را برای خود محفوظ می‌داند و از این بابت کاربر حق هیچ گونه اعتراض و شکایتی نخواهد داشت.

فصل شانزدهم: شرایط و قوانین مالی

۱۶.۱ نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده استبه طور عمومی خریدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پایان مدت سرویس نگهداری نماید.

۱۶.۲ خریدار موظف است پرداخت خود را به طور نقدی و یا در وجه حساب‌های اعلام شده در پرتال کاربران بپردازددر شرایطی که مجموعه در راستای مساعدت با خریدار اقدام به پذیرش چک مدت‌دار در خصوص فاکتور وی نماید، با عدم وصول وجه چک، خریدار موظف است در روز سررسید فوراً اقدام به واریز وجه به حساب‌های اعلام شده نماید و لاشه چک خود را دریافت نماید در غیر این صورت هزینه تاخیر در وصول اسناد، پیگیری‌های حقوقی، ایاب‌و‌ذهاب و سایر موارد نیز بر عهده خریدار خواهد بودضمناً در اینگونه موارد مجموعه حق دارد ضمن تعلیق سرویس، فاکتور خریداری که قسمتی از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر مجموعه و هزینه سرویس را از آن کسر نماید.

۱۶.۳ به دلیل محدودیت‌های نگهداری داده‌های حسابداری، فیش بانکی و یا حواله‌ای که برای افزایش اعتبار و یا پرداخت یک صورت حساب، تنها تا ۶ ماه پس از واریز قابلیت استفاده را خواهد داشت.

۱۶.۴ مجموعه، حق تامین و وصول کلیه مطالبات و جرائم، سود تاخیر در پرداخت و سایر هزینه‌های خود از محل قطع موقت و یا دائم کلیه سرویس‌ها و اعتبارات خریدار نزد خود را خواهد داشت و در صورتی‌که خریدار فوراً  به اخطار اعلام شده از سوی مجموعه توجه ننماید حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب می‌نماید لازم به ذکر است مدت قطعی سرویس ناشی از عدم پرداخت مطالبات مجموعه به مدت سرویس‌دهی افزوده نخواهد شد و کلیه مسئولیت‌های ناشی از این نوع قطع سرویس برعهده خریدار می‌باشد.

۱۶.۵ در صورتی‌که مجموعه تشخیص دهد هر یک از سرویس‌ها و یا کالای خریداری شده یک خریدار در زمان تحویل، با حجم بیشتر و یا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی‌تر و یا هر مورد هزینه بر بالاتری از مشخصات مندرج در فاکتور مورد استفاده وی قرار گرفته و یا به هر دلیل خریدار به این حجم بیشتر و یا امکانات بهتر و منابع بیشتر ویا زمان طولانی‌تر دست پیدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما‌به‌تفاوت تعرفه‌ای آنرا از خریدار دریافت نماید؛ پرداخت این هزینه برای خریدار اجباری می‌باشد و مجموعه حق استیفا طلب خود را از نحوه دریافت بدهی‌های خریدار خواهد داشت.

۱۶.۶ مجموعه برای گسترش خدمات و افزایش سرویس‌دهی به خریداران خود در بازه‌های مختلف زمانی اقدام به انتشار و توزیع بن‌های خرید می‌نمایدلازم به ذکر است که مجموعه در پذیرش و یا عدم پذیرش این بن‌ها دربازه‌های تخفیف و ایام خاص مختار می‌باشد.

۱۶.۷ برای خرید یک سرویس میزبانی و یا یک بسته نرم‌افزاری امکان پذیرش بیش از یک بن وجود ندارد.

۱۶.۸ هیچ یک از کمک هزینه‌ها و خدمات مازاد بسته‌ها قابل تبدیل به ارزش ریالی و کسر از فاکتور نمی‌باشد.

۱۶.۹ بازگشت پول:

با توجه به این که قیمت محصولات ممکن است به‌روز‌رسانی شود و یا در مراحلی برای سفارش مشترک تخفیف در نظر گرفته شود، ملاک هزینه پرداختی مشتری در زمان ثبت سفارش می‌باشد.

مثال :

مثال شماره ۱ : اگر شما یک سرویس با دوره ۳ ماه خریداری نمایید و در روز ۴۵ام خرید خود درخواست لغو را ثبت نمایید، هزینه دو ماه بر اساس قیمت سرویس در دوره ماهیانه را پرداخت و مانده هزینه خود را دریافت خواهید کرد.

مثال شماره ۲اگر شما یک سرویس ۳ ساله را خریداری نمایید و پس از ۲ سال و ۵ ماه تمایل به لغو سرویس داشته باشید، هزینه مصرفی شما به صورت ( هزینه ۲ سال سرویسهزینه ۳ ماه سرویس+ (هزینه ۲ ماه سرویس بر اساس قیمت ماهیانهبرای شما محاسبه و مانده هزینه پرداختی به شما عودت داده خواهد شد.

سرویس‌هایی که ضمانت برگشت پول ندارند عبارتند از:

سرورهای اختصاصی و سرورهای ابری ارائه شده توسط شرکت‌های خارجی که یاس آی تی تنها پرداخت خرید را بر عهده دارد.

کلیه سرویس‌هایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنواره‌ها و یا شرایط فروش عادیخریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.

کلیه سرویس‌هایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنواره‌ها و یا شرایط فروش عادیخریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.

کلیه سرویس‌هایی که به هر نحوی، کل و یا مبلغی از آن با بن و یا کدهای تخفیف (در جشنواره‌ها و یا شرایط فروش عادیخریداری شده باشد به صورت کامل امکان لغو سرویس ندارد.

۱۶.۹.۱ ضمانت برگشت وجه تنها در خرید سرویس‌های جدید ارائه می‌شود، تمدید یا ارتقای هر سرویس شامل ضمانت برگشت وجه نمی‌شود.

۱۶.۹.۲ پس از پایان مدت ضمانت برگشت وجه، هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر برگشت پول مسموع نخواهد بود.

۱۶.۹.۳ مبالغی که به عنوان افزایش اعتبار در سامانه مدیریت مشتریان توسط مشتری ثبت و پرداخت می‌شود، قابل بازگشت نمی‌باشد و مشتری تنها می‌تواند از اعتبار موجود سرویس‌های فعلی را تمدید نماید و یا سرویس جدیدی خریداری نمایدهمچنین بازگشت هزینه سرویس‌هایی که از اعتبار مشتری خریداری شده‌اند تنها به اعتبار اکانت مشتری قابل عودت خواهد بود.

۱۶.۹.۴ چنانچه مشتری از سرویس‌هایی در یاس آی تی استفاده نماید که خرید مجدد سرویس به منزله تمدید و یا شارژ اکانت باشد امکان بازگشت هزینه سرویس وجود نخواهد داشت، این تبصره شامل خرید سرویس دوم به بعد ایمیل مارکتینگ و شارژ سامانه پیام کوتاه می‌باشد.

۱۶.۹.۵ برگشت پول با درخواست کتبی مالک تنها از طریق اعلام یک شماره حساب بانکی توسط خریدار و واریز اینترنتی به آن حساب از طریق سیستم اینترنتی پس از کسر هزینه‌های قرارداد شامل هزینه پیک (در صورتی که وجه توسط پیک دریافت شده باشدو یا هزینه کارمزد بانک (در صورتی که مبلغ توسط پرداخت آنلاین بانک پرداخت شده باشدو هزینه امور فنی، مالی و اداری، هزینه‌های نصب اولیه و یا انتقال فایل‌ها و معادل ۲۰ممکن است.

۱۶.۹.۵.۱ طبق قوانین مبارزه با پول‌شویی واریز وجه مورد درخواست مشتری تنها به حساب بانکی به نام درج شده در ناحیه کاربری یاس آی تی امکان‌پذیر می‌باشد، در صورت عدم تطابق اطلاعات مندرج در ناحیه کاربری و شماره حساب اعلام شده، وجه مورد درخواست به اعتبار اکانت کاربری مشتری واریز خواهد شد.

۱۶.۹.۶ یاس آی تی موظف است ظرف مدت ۱۰ روز پس از تایید درخواست لغو سرویس و محاسبه مبلغ قابل عودت وجه را به حساب اعلام شده توسط مشتری مطابق با بند ۱۸.۹.۵ واریز نماید.

۱۶.۱۹ بدهی‌ها:

۱۶.۱۰.۱ مجموعه با اعلام و اخطار قبلی در خصوص تسویه بدهی‌های معوق حق قطع سرویسی که خریدار برای آن بدهکار است و یا سایر سرویس‌ها و خریدهای قبلی خریدار را داشته و می‌تواند در صورت تمایل با تملک برخی از آنها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به کل زمان سرویساز میزان بدهی (اصل بدهی، جرائم و یا خسارات وارده بر مجموعهکسر نماید.

۱۶.۱۱ جرائم :

۱۶.۱۱.۱ در صورتی که سرویس خریداری شده توسط مشتری به دلایل عنوان شده در فصل هشتم این قرار داد مسدود شود، هیچ‌گونه حق درخواست بازگشت هزینه ای به مشتری چه قبل و یا بعد از ۱۰ روز تعلق نمی‌گیرد.

۱۶.۱۱.۲ صورت‌حساب و قرارد کتبی و رسمی:

۱۶.۱۲ پرداخت صورت‌حساب تمدید سرویس به منزله آگاهی کامل مشتری از سرویس دریافت شده در دوره آتی می‌باشد و هیچ گونه اداعای خسارت، عدم تطابق سرویس برای دوره‌های قبلی و دوره تمدید سرویس مسموع نمی‌باشد و کاربر نمی‌تواند هیچ گونه ادعا و شکایتی در این خصوص در مراجع قضایی و قانونی ثبت نماید.

۱۶.۱۳ در صورتی که همراه با سرویس، امکانات و یا سرویس‌های دیگری به صورت رایگان به مشترک بر روی این سرویس ارائه شود، در صورت لغو سرویس، هزینه سرویس‌هایی که به صورت رایگان فعال شده است کسر، و مانده مبلغ به کاربر عودت داده خواهد شد.

فصل هفدهم: فورس ماژور

۱۷.۱۴ پرداخت صورت‌حساب تمدید سرویس به منزله آگاهی کامل مشتری از سرویس دریافت شده در دوره آتی می‌باشد و هیچ گونه اداعای خسارت، عدم تطابق سرویس برای دوره‌های قبلی و دوره تمدید سرویس مسموع نمی‌باشد و کاربر نمی‌تواند هیچ گونه ادعا و شکایتی در این خصوص در مراجع قضایی و قانونی ثبت نماید.

تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.

فصل هجدهم: انقضا و تمدید خدمات

تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین مجموعه مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده‌های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت، انجام تمدید قرارداد در هر زمانی از دوره فعلی سرویس به منزله پذیرش کلیه شرایط قرار داد و ادامه سرویس فعلی تا پایان دوره تمدید قرارداد می‌باشد، لذا تمدید قرارداد به عنوان دوره سرویس‌دهی جدید در نظر گرفته نخواهد شد.

فصل نوزدهم: پذیرش مورد توافق‌نامه و ضوابط

با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت مجموعه، خریدار مواد توافق‌نامه و ضوابط مجموعه را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.

فصل بیستم: خسارت و رفع مسئولیت

۲۰.۱ خدمات مجموعه به همان شکلی که هستند ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی‌گرددضمناً هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی‌عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی‌شودهمه ضمانت‌های کتبی و شفاهی در مورد سرویس‌های مجموعه که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می‌باشندمجموعه هیچ‌گونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی‌پردازدمجموعه تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده‌ها روی سرورنخواهد بود.

۲۰.۲ سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویس‌ها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و مجموعه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

۲۰.۳ در مواردی که اختلال فنی باعث از دسترس خارج شدن سرور میزبانی شود، مجموعه موظف است حد اکثر تا دو برابر زمان قطعی به دوره زمانی سرویس مشتری اضافه نماید.

۲۰.۴ هر گونه محدودیتی که توسط سایر سرویس دهندگان بر روی محصولات ارائه شده از طرف یاس آی تی و یا شرکت‌ها تامین‌کننده سرویس‌های یاس آی تی، اعمال شود به واسطه عدم دسترسی فنی یاس آی تی جهت رفع مشکل، یاس آی تی مسئولیتی جهت رفع مشکل و یا ارائه سرویس جایگزین نخواهد داشت.

فصل بیست و یکم: سلب اختیار

عدم اجرای بخشی از ضوابط و مواد توافق‌نامه مجموعه نسبت به خریدار یا دیگران به منزله سلب حق اجرای مواد توافق‌نامه از مجموعه نمی‌باشد.